PROJECTE SCRATCH a CS raltarri.pdf
Vista previa de texto
•
Utilitzar la tecnologia de forma segura, respectuosa i responsable; reconèixer
comportaments acceptables i inacceptables; identificar diferents mitjans per
informar sobre preocupacions respecte a continguts o contactes
http://programamos.es/sobre-el-nuevo-curriculum-de-informatica-en-primaria-en-reino-unido/
II. Continguts i activitats
Continguts
1. Què és l’Scratch
2. El pensament lògic. L’algoritme
3. Introducció a l’Scratch. El portal web.
3.1 Registrar-se a Scratch
3.2 Edició del perfil
3.3 L’entorn de treball de l’Scratch
3.4 Els programes d’Scratch
3.5 Ajuda a Scratch
4. Animació i creació dels personatges
4.1 Els personatges. Informació i,
direccionalitat
4.2 Programar els personatges.
• Les coordenades.
• Els programes Esdeveniments i
moviment.
Activitats
• Act.1 Ordenar la seqüència d’ordres per fer una truita a la
francesa.
• Act.2 Escriure les instruccions per aconseguir un projecte.
Revisió per grups.
• Act.3 Per parelles, programar un itinerari per la classe o
per l’escola.
• Act.4 Programar la seqüència d’ordres per donar 5 voltes a
la taula de manera que no s’hagin de repetir les ordres 5
vegades.
• Act.5 Registrar-se com a usuari a Scratch i canviar
l’idioma.
• Act.6 Editar el perfil
• Act.7 Entrar al portal Scratch i familiaritzar-se amb les
diferents parts de l’entorn i dels programes.
• Act.8 Veure el vídeo d’informació general dels programes,
•
•
•
•
4.3 Dibuixar amb els personatges. •
Llapis, neteja, estampa.
•
4.4 Fer parlar un personatge.
4.5 Augmentar la mida del personatge.
•
•
•
4.6 Crear nous personatges.
•
vestits i sons (http://youtu.be/T_4buDOPIOQ
Crear un projecte amb una petita animació que fa entendre
el funcionament de l’ordre d’inici.
Act.9 Crear un projecte d’animació fixant-se en les
coordenades del personatge. Programes Esdeveniments i
Moviment.
Act.10 Crear un projecte en què els personatges avancin i
girin.
Act.11 Segueix el punter del ratolí.
Act.12 Recrear l’activitat 11 afegint-hi l’ordre de baixar el
llapis i netejar l’escenari.
Act.13 Dibuixar:
• un triangle equilàter
• un hexàgon regular
• un pentàgon regular
• un triangle i un quadrat amb un vèrtex comú.
• Dos quadrats separats per una distància igual al
costat d’un costat.
Compartir el projecte al portal web d’Scratch.
Act.14 Mirar a la dreta i mirar a l’esquerra
Act.15 Exercici de fer augmentar i disminuir la mida del
personatge les ordres d’aspecte i /o els botons.
Act.16 Crear un projecte: el personatge parteix d’una
coordenada i canvia la mida.
Act.17 Moviment per tecles.