PROJECTE SCRATCH a CS raltarri.pdf


Vista previa del archivo PDF projecte-scratch-a-cs-raltarri.pdf


Página 1 23428

Vista previa de texto


I. Objectius
OBJECTIU FONAMENTAL:
• Oferir una formació informàtica de qualitat que prepari els estudiants per tal
que puguin usar el pensament computacional i la creativitat per entendre i
canviar el món que els envolta.
Els OBJECTIUS PRINCIPALS del nou currículum de primària tracten d'assegurar que
l'alumnat sigui capaç de:
• Entendre i aplicar els principis fonamentals i els conceptes de la informàtica,
incloent l'abstracció, la lògica, els algoritmes i la representació de la informació.
• Analitzar problemes en termes computacionals, i tenir experiència pràctica escrivint
programes informàtics per solucionar-los.
• Avaluar i aplicar tecnologies informàtiques de manera analítica per resoldre
problemes, incloent tecnologies noves o amb les que no es trobi familiaritzat.
• Comportar-se com a usuaris responsables, competents, amb confiança i creatius
de tecnologies de la informació i la comunicació.
• Gaudir mentre s’aprèn el llenguatge computacional i engrescar-se per a futurs
reptes.
OBJECTIUS DE CICLE INICIAL:
• Comprendre el que són els algoritmes; com els algoritmes són implementats en
programes en dispositius digitals; i que els programes s'executen seguint una sèrie
d'instruccions precises.
• Crear i depurar programes simples.
• Utilitzar el raonament lògic per predir el comportament de programes simples.
• Utilitzar la tecnologia per crear, organitzar, emmagatzemar, manipular i obtenir
contingut digital.
• Reconèixer usos comuns de les tecnologies de la informació més enllà de l'escola.
• Utilitzar la tecnologia forma segura i respectuosa, mantenint privada la informació
personal; identificar on acudir per trobar ajuda i suport quan tinguin alguna sospita
sobre un contingut o un contacte a Internet.
OBJECTIUS DE CICLE MITJÀ I SUPERIOR:
• Dissenyar, escriure i depurar programes que aconsegueixen objectius específics,
incloent el control o la simulació de sistemes físics; resoldre problemes
descomponent és parts més petites.
• Utilitzar estructures de seqüència, selecció i repetició en els programes; treballar
amb variables i diferents formes d'entrada i sortida de dades.
• Utilitzar el raonament lògic per explicar la forma en què treballen algoritmes senzills
i per detectar i corregir errors en algoritmes i programes.
• Comprendre el funcionament de les xarxes d'ordinadors, incloent Internet; com
poden oferir múltiples serveis, com el www; i les oportunitats que ofereixen per a la
comunicació i la col·laboració.
• Utilitzar tecnologies de recerca de manera efectiva; ser conscients que els resultats
són seleccionats i ordenats; ser perceptiu en avaluar continguts digitals.
• Seleccionar, utilitzar i combinar diferents tipus de programari (incloent serveis
d'internet) en diferents dispositius digitals per dissenyar i crear programes,
sistemes i contingut que aconsegueixi objectius determinats, incloent la
recol·lecció, anàlisi, avaluació i presentació de dades i informació.