2751CAT.pdf


Vista previa del archivo PDF 2751cat.pdf


Página 1...5 6 78932

Vista previa de texto


Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya

Núm. 2751 – 26.10.1998

13231

DEPARTAMENT
DE POLÍTICA TERRITORIAL
I OBRES PÚBLIQUES
DECRET
270/1998, de 21 d’octubre, de modificació de determinats aspectes de la concessió de l’autopista A-17, Meridiana-Montmeló, i A-19, Montgatconnexió amb la carretera GI-600, de Blanes a
Hostalric.
La Generalitat de Catalunya ha assumit, d’acord
amb el marc constitucional i estatutari, la gestió de les autopistes i vies de peatge de la seva
titularitat, les quals tenen una gran incidència
i repercussió econòmica i social.
En aquest sentit, pel Reial decret 902/1995,
de 2 de juny, es van traspassar a la Generalitat de Catalunya les autopistes A-17, Barcelona-Montmeló, i l’A-19, Montgat-connexió
amb la carretera GI-600, una vegada segregades de la concessió administrativa unificada
de la qual és concessionària la societat Autopistas, Concesionaria Española, SA (ACESA),
i donades de baixa de la xarxa de carreteres
de l’Estat mitjançant Reial decret 912/1995,
de 2 de juny.
El creixement econòmic i social de les comarques i municipis on transcorre l’autopista A-17
converteix aquesta via en un element bàsic de
la xarxa de comunicacions viàries a la conurbació de Barcelona i els seus municipis, de gran
incidència per als seus usuaris i el desenvolupament econòmic i industrial, i fa necessària l’aprovació d’un nou règim de tarifes per a aquesta
autopista, on es preveu una reducció màxima
que possibilita alhora l’harmonització de les
tarifes de la concessió de titularitat de la Generalitat, tot garantint el seu equilibri econòmic i
financer.
Paral·lelament, la necessitat de reordenar la
xarxa viària que complementa i de donar servei
als usuaris, juntament amb les autopistes A-2 i
A-7, obliga a abordar la construcció de diferents
obres, especialment entre l’itinerari Montmelóel Papiol de l’autopista A-7 i la via desdoblada
B-30, integrades dins de la xarxa de carreteres
de l’Estat, així com l’establiment d’unes noves
tarifes reduïdes.
Tot i la titularitat exclusiva de cadascuna de
les administracions pel que fa a la seva respectiva concessió, les modificacions proposades,
així com les mesures compensatòries corresponents, incideixen en les bases econòmiques i financeres aprovades, d’aplicació a ambdues
concessions. Ateses la circumstància i la repercussió esmentades, es fa imprescindible la formulació i l’aprovació d’un conveni amb l’objecte d’establir l’abast de les modificacions a
ambdues concessions, les obres d’ampliació
previstes, i l’establiment de les noves tarifes
aplicables una vegada prevista la seva reducció, així com les mesures compensatòries corresponents a restablir l’equilibri econòmic de
les concessions amb l’aprovació d’un nou pla
econòmic i financer.
En conseqüència, de conformitat amb el
que estableixen els articles 24 i 25 bis de la Llei
8/1972, de 10 de maig, de construcció, conservació i explotació d’autopistes en règim de concessió, amb l’audiència i la conformitat de la societat concessionària, amb l’informe previ del
Departament d’Economia i Finances, a proposta
del conseller de Política Territorial i Obres Públiques i d’acord amb el Govern,

DECRETO:

Madrid,

Article 1
El règim jurídic de la concessió administrativa, integrada per les autopistes A-17 i A-19, de
la qual és concessionària la societat Autopistas,
CESA (ACESA), serà l’actualment vigent amb
les modificacions que respecte a la mateixa s’estableixen en el Conveni que s’aprova per aquest
Decret i que s’incorpora com a annex.
Article 2
2.1 Les tarifes en pessetes de l’any 1998 per
quilòmetre, sense incloure l’IVA, aplicables en
els trams de les autopistes que integren la concessió administrativa seran, per a cadascuna de
les categories de vehicles, les indicades a continuació:
L=lleugers; P1=pesants 1; P2=pesants 2.

Tram
L
P
Montgat-Mataró .............. 8,23 13,19
Mataró-Malgrat ............... 7,40 11,89
Barcelona-Montmeló ...... 8,47 13,58

P
16,45
14,79
17,00

2.2 Les tarifes base aprovades a l’apartat
anterior seran revisades anualment d’acord amb
el procediment que s’estableix a la clàusula 45
del plec de clàusules generals per a la construcció, conservació i explotació d’autopistes en
règim de concessió, modificada pel Reial decret
210/1990, de 16 de febrer.
En la primera revisió anual sol·licitada per la
societat concessionària es considerarà per a la
determinació de l’increment de l’índex de preus
de consum (IPC) la variació corresponent al mes
de gener de 1998 fins a l’últim publicat per l’Institut Nacional d’Estadística.
Article 3
S’estableix com a data final del termini de la
concessió el dia trenta-u d’agost de l’any dos mil
vint-i-u.
DISPOSICIONS FINALS
—1 Es faculta el conseller de Política Territorial i Obres Públiques per adoptar les mesures
necessàries per al desenvolupament d’aquest
Decret i per formalitzar la signatura del Conveni
que s’aprova i es publica com annex.
—2 Aquest Decret entrarà en vigor el mateix
dia de la seva publicació al Diari Oficial de la
Generalitat de Catalunya i al BOE, llevat de l’article 2 que ho farà dins dels 10 dies naturals de
la mateixa publicació oficial.
Barcelona, 21 d’octubre de 1998
JORDI PUJOL
President de la Generalitat de Catalunya
PERE MACIAS I ARAU
Conseller de Política Territorial
i Obres Públiques
ANNEX
Conveni entre l’Administració general de l’Estat, la Generalitat de Catalunya i Autopistas, Concesionaria Española, SA, pel qual es modifiquen
determinats termes de les concessions que té atorgades

Reunits
D’una part, l’Excm. Sr. D. Rafael Arias Salgado, ministro de Fomento, que actua en nom
i representació de l’Administració general de
l’Estat, segons la delegació atorgada per acord
del Consell de Ministres de 21 de juliol de 1995.
De l’altra, l’Honorable Sr. Pere Macias i Arau,
conseller de Política Territorial i Obres Públiques, que actua en nom i representació de la
Generalitat de Catalunya i,
D’altra part, el Sr. Josep Manel Basañez i
Villaluenga, conseller director general d’Autopistas, Concesionaria Española, SA, que actua
en nom i representació de la societat esmentada, en virtut dels poders que té atorgats.
Reconeixent-se totes les parts prou capacitades per signar aquest Conveni, a l’empara dels
articles 24 i 25 de la Llei 8/1972, de 10 de maig,
i de la clàusula 103 del plec de clàusules generals per a la construcció, conservació i explotació
d’autopistes en règim de concessió, aprovat per
Decret 215/1973, de 25 de gener,
Manifesten:
Que Autopistas, Concesionaria Española,
SA, obtingué la primera concessió per a l’autopista Montgat-Mataró i l’autopista Barcelonala Jonquera, d’acord amb el Decret 165/1967, de
26 de gener, pel qual s’adjudica la concessió
administrativa per a la construcció, conservació
i explotació de les esmentades autopistes.
Que en aquest Decret ja es preveia l’ampliació de l’autopista A-7 al tram Barcelona-Tarragona, que es va adjudicar pel Decret 128/1968,
de 18 de gener, pel qual es resol la proposició
presentada a l’empara del que es disposa en el
Decret 165/1967, de 26 de gener, per a la construcció, conservació i explotació d’aquest nou
tram.
Que Autopistas, Concesionaria Española,
SA, va anar ampliant els seus itineraris en virtut del Decret 1310/1973, de 22 de juny, pel qual
s’adjudica la concessió administrativa per a la
construcció, conservació i explotació de l’itinerari Saragossa-Mediterráneo de l’autopista de
peatge de l’Ebre i pel Decret 1321/1974, de 25
d’abril, pel qual s’adjudica la concessió administrativa per a la construcció, conservació i explotació de l’itinerari Montmeló-el Papiol, de l’autopista del Mediterrani.
Que de conformitat amb els reials decrets
2479/1978, de 14 d’octubre, i 126/1984, de 25 de
gener, es van unificar les concessions de les quals
eren titulars Autopistas, Concesionaria Española, SA (titular dels trams Barcelona-la Jonquera,
Montgat-Mataró i Barcelona-Tarragona), Autopistas de Enlace, Concesionaria Española, SA
(titular del tram Montmeló-el Papiol), i Autopistas de Cataluña y Aragón, Concesionaria
Española, SA (titular del tram Saragossa-Mediterráneo de l’autopista de l’Ebre), i queden
integrades en una sola concessió a favor d’Autopistas, Concesionaria Española, SA, societat
resultant de la fusió de les tres concessionàries.
Que en 1990 es va signar amb el Ministeri
d’Obres Públiques i Urbanisme un conveni de
modificació de les clàusules concessionals, fonamentalment amb l’obligació de construir,