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Hezkuntza Esparruko Antzerki Taldea - Grupo de Teatro del Complejo Educativo

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Queremos que las instituciones que nos impulsan
y los espectadores que nos acompañan celebren
también esta fecha redonda con una programación
digna de nuestra trayectoria. Queremos que,
con nosotros, mantengan bien alta la brillante
antorcha del teatro y no dejen que se apague
nunca. ¡Nunca!

Zenbaki borobil hau ospatu nahi dugu jaialdiaren
ibilbidea islatuko duen programazio duin eta
ausartarekin, babestu gaituzten instituzioen eta
estimatzen gaituen ikuslegoaren konpainian.
Nahi dugu eta behar dugu zuen konpromisoa
gure ahaleginekin batu antzerkiaren garra bizirik
mantendu ahal izateko. Sekula ez dadila itzali. Sekula!

NARRUZKO ZEZEN

Los más de seiscientos componentes de Narruzko
Zezen, que andan por esos mundos recordando
su paso por el grupo, y quienes permanecemos al
frente de la organización de las Jornadas, estamos
contentos por formar parte de esta aventura. Para
los que participaron en ella y ya no están, nuestro
emocionado e imborrable recuerdo.

Taldeko kide ziren garaiak gogoratzen munduan
barrena dabiltzan Narruzko Zezeneko seiehun kideohiak eta gaur egun Jardunaldien antolaketaren
buruan gabiltzanok oso pozik gaude abentura
honen parte izateagatik. Noizbait partehartu
eta gaur gure artean ez daudenei gure gomuta
hunkigarri eta ezabaezina.

No haremos muchas más celebraciones, ocupados
como estamos en que las Jornadas sigan siendo
un festival importante, que lo es, no sólo por lo
que nos dice nuestra entusiasta percepción, sino
atendiendo también a lasdiversas opiniones del
mundo del teatro.

Dicho así, puede que suene a presunción, pero nos
lo pide el cuerpo. Por la alegría de alcanzar la meta
de esta etapa.

Horrela esanda fanfarroikeria hutsa dirudi, bainan
gorputzak horrela eskatzen digu. Etapa honetako
helmuga gurutzatzeak sortzen digun poztasunak
bultzatzen gaitu.

Ez dugu ospakizun handiegirik egingo, baditugu
nahikoa zeregin Jardunaldiak ohizko mailan
mantentzeko, maila benetan altua, ez bakarrik guk
horrela uste dugulako, baizik eta antzerki mundutik
jasotzen ditugun iritziak horrela diotelako.

Este festival, que se conoce como Jornadas
Internacionales de Teatro de Eibar, llega a su
cuadragésima edición, o sea, cuarenta años, ¡o
más!, difundiendo y proponiendo teatro en el Bajo
Deba. Por las Jornadas han pasado desde los más
relevantes y entrañables autores y actores vascos
G@RS@ KN LœR RHFMHƥB@SHUN DM B@C@ LNLDMSN CDK
teatro español, en particular, y del teatro mundial,
en general, hasta donde fue posible.

Nazioarteko Eibarko Antzerki Jardunaldiak bezala
ezagutzen den jaialdi honek bere berrogeigarren
edizioa bete du, hau da berrogei urte, edo gehiago!
antzerkia proposatzen eta zabaltzen Debabarrenean
zehar. Jardunaldietatik pasa izan dira euskal
egile eta antzezle garrantzitsu eta kuttunenak
eta momentu bakoitzeko Espainia eta munduko
antzerkigintzako konpainia esanguratsuenak, beti
ere gure baliabideen mugen barruan.

4

Arestian aipatutako arrazoiengatik eta
beste batzuengatik, orain hamabost
urte hasi ginen Jardunaldietan mota
honetako artistak programatzen.
Geroztik, urtero urtero, Amerika
eta Europako genero honetako
espezialista hoberenak programatu
izan ditugu.

Arte mota hau menperatzeko lan
handia eta gogorra egin behar da,
behar beharrezkoa direlarik pazientzia
G@MCH@ DS@ NQDJ@ ƥRHJN M@A@QLDM@

raffitiak bezala, bizidun
eskulturak arte urbanoaren
adierazpen bat gehiago dira, baliabide
eta tresna oso egokia artista gazte,
bohemio eta autodidaktak beraien
emozio, ideia eta sentimenduak
adierazteko. Pentsatu dezakegu
genero hau heldu berria dela artearen
mundura, mende berriarekin etorri dela
gugana ideia nagusi batekin: publikoa
ez bada artisten guneetara hurbiltzen,
artistak izango dira publikoaren
guneetara hurbilduko direnak. Zein
erratuak gauden. Giza estatuak sortzen
dira kale-antzerkitik, historiaren
zehar asko direlarik espresio artistiko
honen adierazpenak. Uste da Grezia
zaharrean sortu zirela giza estatuak,
baina ez helburu artistikoekin, baizik
eta militarrarekin. Hainbat soldaduk
estatuaren itxura hartzen baitzuten
arerioak zelatatzeko.

G

MARTXOAK 3 MARZO

TEATRO GESTUAL / KEINU ANTZERKIA

INTÉRPRETES / ANTZEZLEAK:
Karen Valderrama (robot , Argentina)
Damian Fiore (Colón , Uruguay)
Maria Villata (fuente, España)
Francisco Aguado (Cervantes, España)
Jorge Balmaseda (punky, Argentina)
www.mpcmanagement.es

FICHA ARTÍSTICA / FITXA ARTISTIKOA

PLAZA DE UNZAGA Y CALLE
TORIBIO ETXEBARRIA

UNTZAGA PLAZA ETA TORIBIO
ETXEBARRIA KALEA

ESTRENO P.V.

XV MUESTRA
DE ESTATUAS
HUMANAS

M.P.C. Barcelona

Viernes / Ostirala

Razones éstas, entre otras, para que
hace quince años incluyésemos en
la programación de las Jornadas este
estilo tan peculiar. Desde entonces,
venimos invitando a participar a las
ƥFTQ@R LœR QDKDU@MSDR CDK F¤MDQN
procedentes de diferentes países de
Europa y América.

Para desarrollar este arte es necesario
realizar un duro trabajo previo que se
logra con mucha práctica y grandes
dosis de paciencia y de equilibrio
físico.

as esculturas vivientes son
fenómenos
artísticos
del
llamado arte urbano, al igual que el
FQ@ƧSH N DK @QSD CDK @DQNRNK DM K@R
calles, practicado por jóvenes artistas,
bohemios y autodidactas, que expresan
sus sentimientos, emocioneso ideas.
Se podría pensar que es de reciente
creación, que son los “bebés artísticos”
del nuevo siglo inventados para lograr
aquello de “si la gente no se acerca al
arte es el arte el que va a la gente”. Qué
equivocados estamos. Las estatuas
humanas tienen su origen en el teatro
callejero y a lo largo de la historia
hay muchas manifestaciones de esta
expresión artística. Se piensa que puede
remontarse a una práctica de la antigua
Grecia en la que enviados especiales se
disfrazaban de estatuas para espiar al
enemigo, sin ser detectados.

L

Desde las 17:00etatik aurrera