Documento1.pdf


Vista previa del archivo PDF documento1.pdf


Página 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Vista previa de texto


sovint anar a un estand comunitari pot ser molt avantatjós en termes econòmics
i de visibilitat.
És molt important assignar un responsable per a la fira, i és bàsic, que domini
els idiomes, sobretot l’anglès.
També cal que ens marquem uns objectius realistes i que siguem pacients i
perseverants: els resultats rarament són immediats
En primer lloc cal analitzar bé el nostres producte (tipus de públic, tipus d’espai,
característiques tècniques,) i fer un anàlisi de les nostres fortaleses i les nostres
debilitats. Quan el comuniquem haurem de potenciar les fortaleses.
També ens hem de preguntar Tenim un producte diferenciat, únic? En cas que
no el tinguem o no excessivament, caldrà que la nostra comunicació sí sigui
diferenciada.
També cal tenir molt clar què hi busquem: donar-nos a conèixer, venda de bolos,
trobar un distribuïdor, socis per a futures co-produccions,...
Un cop tinguem clar què busquem, hem de treballar qui busquem i com trobarlo. Per a fer-ho hem de fer un anàlisi minuciós del web de la fira: quines eines
professionals m’ofereix (catàleg on line d’acreditats, xarxes socials, taulell
d’anuncis, oficina de premsa)?

B. CALENDARI DE COMUNICACIÓ
En funció de tot l’anterior, hem de dissenyar una estratègia de comunicació amb
el següent calendari suggerit:

10 setmanes abans de la fira
 Confirmeu el calendari bàsic de la fira: organitzeu el vostre viatge i
tanqueu bé tots els detalls de l’estand.
 Treballeu online: entreu a la base de dades online de la fira i aprofiteu-ne
els recursos: agenda, emails, actes, reunions, etc.
 Treballeu offline: planifiqueu les vostres accions de comunicació,
prepareu materials informatius i promocionals i valoreu la possibilitat de
fer publicitat.
6-2 setmanes abans de la fira




Consulteu el llistat d’acreditats. Escollir aquells que ens interessen per tal
que ens vegin actuar o que ens trobin a la Llotja. És molt important
agendar cites sabent què és el que busquem. no fer perdre temps. Per
tant, cal fer un bon anàlisi del contacte, mirar què fan, què han
programat i si s’adiu amb el nostre producte.
Continueu amb les vostres accions de comunicació: feu mailings
successius més restringits amb informació una mica més exclusiva i
mantingueu actualitzada la vostra informació a la web de la fira. Si teniu
temps, feu mails més personalitzats. Si no, si enviem el mateix mail a
més d'un destinatari, cal sempre posar-los en còpia oculta (cco)