EDUCERE+4.pdf


Vista previa del archivo PDF educere-4.pdf


Página 1 23429

Vista previa de texto


1
2

EDUCERE – NÚM.4 - 2012

L’EDUCACIó TRANSCENDEIX L’ESPAI I EL TEMPS
ESCOLAR; L’EDUCACIÓ EMBRIAGA QUALSEVOL ACTE
HUMÀ.
VIURE ÉS APRENDRE I APRENDRE ÉS INTERROGAR
EL MÓN AMB INNOCENTS ULLS D’INFANT, ÉS
CALLAR PER SUBMERGIR-SE EN EL SILENCI DE LA
REFLEXIÓ O SALTAR A LA BULLÍCIA DE LA
DISCUSSIÓ, ÉS SUPERAR UN LÍMIT O CREAR
NOVES
REALITATS,
ÉS
ENTENDRE’S
O
COMPRENDRE QUI ESTÀ AL COSTAT; VIURE I
APRENDRE ÉS ENSOPEGAR PER TORNAR-SE A
AIXECAR!
EL PENSAMENT LLIBERTARI SEMPRE HA CERCAT
CONVÈNCER EN FRONT A VÈNCER; CONVÈNCER NO
DE TAL O, QUAL COSA, SINÓ CONVÈNCER DE QUE
NOMÉS TU ET POTS CONVÈNCER.
QUE CADA PERSONA ÉS L’ÚNICA CONSTRUCTORA
DE SENTIT; CONSTRUCTORA DE CONEIXEMENT;
CONSTRUCTORA DE LA PRÒPIA IDENTITAT; I AIXÒ
NO ES FA SOL/A. ÉS UN CAMÍ QUE ES TRAÇA
AGAFADES DE LA MÀ, JUNTS I JUNTES; UN CAMÍ
ON EL PASSAT DANSA AMB EL PRESENT PER FERSE FUTUR, ÉS LA CERCA D’UN CAOS HARMÒNIC
D’IDENTITATS COL·LECTIVES CUINADES AL FOC
D’HETERÒNOMES SINGULARITATS.
LA HISTÒRIA DELS SISTEMES EDUCATIUS ÉS LA
HISTÒRIA DELS ESTATS MODERNS; VAN DE LA MÀ
DES DE QUE VAREN SER CONCEBUTS PER
LEPELETIER.

L’EDUCACIÓ INSTITUCIONALITZADA VA PUGNAR PER
ABSORBIR LES FUNCIONS ADOCTRINADORES DE
L’ESGLÉSIA CATÒLICA EN LA CONFIGURACIÓ
POLÍTICA DEL CIUTADÀ EN MASCULÍ; EN LA
CONFIGURACIÓ DE L’ESTAT-NACIÓ.
LA PEDAGOGIA LLIBERTÀRIA, EN
CONTRAPOSICIÓ ALS INTERESSOS
DE
LA
CLASSE
BURGESA
DOMINANT I DEL DOGMA CRISTIÀ,
VA SER CONCEBUDA COM UNA
POTENT EINA PER CREAR ESPAIS
VIVENCIALS D’APRENENTATGE; PER
CREAR
ESPAIS
DINÀMICS
QUE
ESCAPESSIN
ALS
TENTACLES
NORMATIVITZADORS.
L’EDUCACIÓ LLIBERTÀRIA ÉS UN BRI
D’AIRE FRESC QUE S’ESCAPA d’ENTRE
LES MANS; POESIA QUE SE’N BURLA
DE L’ACADÈMIA, UNA PRAXIS DIFÍCIL
DE
TEORITZAR,
ÉS
L’ANARQUIA EN ACCIÓ;
LA POTS VIURE PERÒ MAI,
MAI, LA TROBARÀS AL TEU
BAGUL.

BREU HISTÒRIA DE LA IGUALTAT A TRAVÉS DE TRES EXPERIÈNCIES
EDUCATIVES: SUMMERHILL, ESCOLA MODERNA, PAIDEIA

adplus-dvertising